Saturday, January 24, 2009

sama_sama berdoa

Salam Sejahtera…
Setelah sekian lama tidak bersua, akhirnya saya kembali untuk bersua dengan pembaca sekalian. Pemergian saya hamper sebulan untuk berjuang bagi menhadapi satu peperangan besar pada akhir tahun ini iaitu Peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia. Namun perjuangan saya ini tidak sehebat perjuangan saudara-saudara Islam kita yang berjuang untuk mempertahanan agama Islam di bumi Gaza, Palestin daripada rejim Zionis laknatullah.

Bumi Gaza telah dibedil oleh Rejim Zionis selama 23 hari itu menyaksikan kanak-kanak dan wanita yang tidak berdosa mati akibat perbuatan yang tidak berperikemanusiaan itu. Ketika umat Islam di Palestin itu berjuang menegakkan agama Islam dan pertahankan Al-Aqsa dimanakah Jutaan umat Islam lain didunia ini berada? Mengapakah tidak bantuan dihulurkan ketika bangunan di Gaza roboh menyembah bumi. Dimanakah Iran yang mempunyai kuasa Nuklear terbesar didunia ini? Adakah mereka semua membantu kuncu-kuncu Amerika Syarikat itu untuk merampas Gaza?

Adakah kita mahu melihat bumi suci yang yang terdapat Masjid yang ketiga Islam itu dirampas oleh rejim Zionis yang tidak mempunyai perikemanusian itu? Kini genjatan senjata yang dilakukan oleh kedua-dua pihak dapat mengembalikan keamanan di Gaza. Marilah kita sama-sama berdoa kepada seluruh penduduk Gaza supaya mereka dapat mengecapi keamanan setelah sekian lama dijajah oleh kerajaan haram itu.

sekian

No comments: