Saturday, December 22, 2012

Lakaran Kehidupanku (part 5)



Assalamualaikum semua J

Hari ni aku akan coretkan kembali mengeni lakaran kehidupan ku dahlu..huhu Mungkin korang semua  dah baca sal entry terakhir aku mengenai lakaran kehidupanku part 4 yang bertarikh 26 May 2011 kan.. Hari ni aku akan sambung kembali..hehe

Setelah emndapat keputusan cemerlang dalam UPSR , aku mendapat banyak ucapan tahniah daripada sedara-sedara aku, member2 aku, guru2 dan ramai lagi lah.. Thanks aku ucapkan. Aku mendapat hadia daripada pihak sekolah dan pihak Felda Chalok Barat. Hadiahnya basikal hehe sekarang aku dah tak tahu kat mana basikal tu ade..hehe

Ni lah dia.. lambang Sekolah Menengah Sains Sultan Mahmud...




Pada satu petang, ketika aku sedang berhat dikedai atok aku ( sekarang mak Sedara aku dah ambik alih ) , Mama pulang dengan senyuman sambil membawa surat ditangannya… Mama poun cakap, “ Amirr dapat Sekolah Sains..” aku masa tu tak tahu sangat kan pasal sekolah sains ni.. aku pun cakap “ OOO Sekolah Sains .. kat mana?” macam tak de pape perasaan pon..hehe






“ Amirr dapat Sekolah Sains Sultan Mahmud, kat Airport Tranung “ mama cakap kat aku.. aku pun senyum je..hehe akhirnya aku pun bersetuju untuk meneruskan pelajaran aku di sana..
5 Januari 2005 , Aku telah bergelar sebagai salah seorang pelajar Sekolah Menengah Sains Sultan Mahmud atau lebih dikenali sebagai SESMA. Aku pun dapat tahu yang dua pupu aku, Najwa Izzati A.K.A kak Long pun sekali nga aku. Mase tu takdelah aku kenal sangat..hehe





Padang tempat aku bermain.. :)




Masa daftar tu, Aku bukan main happy je..hehe Tapi bile mama n ayah cakap nak balik dah.. aku sedar2 mata aku dah bergenang air mata..hehe malunye.. yelah selama ini tak pernah pon aku berpisah nga mama.. P aku kuatkan jugak semangat untuk membalas kembali jasa mama n ayah aku..hehe

Minggu orientasi kat SESMA ni memang mengajar aku erti tinggal di asrama. Hehe Aku ingt lagi mase tu kena juga 7 butir beras.. tak boleh patah, tak boleh pecah.. setiap individu kena jaga.. Perrggghh.. betul2 dugaan ini.. dan juga setiap kumpulan kena jaga sebiji telur..haha lagi lah terok.. kalau pecah telur tu or hilang beras.. kene denda..haha nasib baik lah beras akutak hilang..yang pecah hanya lah telur.. satu kumpulan kena..haha
Dewan makan.. di mana aku makan hampir 5 tahun disini..:)

Aku jugak masih ingat pada hari Jumaat masa orientasi tu, Aku and the others batch 32 dah tertidur..hahaha.. so, lepas je Jumaat tu.. aku disuruh buat helicopter oleh Fasilitator sebab tidur time khutbah Jumaat.. Wahh.. betul2 Pening aku..ahaha sampai terjatuh..haha  Bagi aku.. betul apa yang dilakukan oleh fasi tu.. untuk mengajar aku n the geng ape yang betul n ape ayng salah..

Minggu orientasi dah pon tamat.. Aku dipilih sebagai pelajar terbaik minggu orientasi.. HAHAHA bangga gak seposen.hehe pastu Kak Long dipilih sebagai pelajar terbaik perempuan..

Masa form 1, Aku berada dikelas no 2.. Kelas 1 Aminuddin Baki..banyak pengalaman manis dapat aku ingat sampai hari ini. Hehe dan bermula hari itulah juga.. nama aku dah bertukar daripada Amirr kepda Itik n Queck..haha aku pon tak tahulah kenapa aku dipanggil begitu..hehe  Ade yang cakap sebab aku minum pakai straw pastu mulut aku muncung mcm itik n ade jugak yang gtaw sebab aku rapat nga senior, Sapik Itik..haha kat mane ek dye sekarang?haha



Pertandingan Wind Ochestra..:)

Mase form 1 ni jugaklah aku telah Berjaya terpilih untuk mengikuti pertandingan Wind Ochestra Peringkat Kebangsaan SBP.. kat  Sekolah Seri Puteri Cyberjaya. Salah satu acara terbesar di Sekolah Berasrama Penuh (SBP). Puas hati dan teruja bila dapat ikutinya.hehe. Even SEMA tak dapat masuk final.. tapi pihak kami tetap berpuas hati..heheheh

Urmm.. Ape lagi mase form..huhu aku rase dah takde kot..huhu nantilah aku coretkan cerita di lain entry lak..:)
Papai semua.. take care.. J

No comments: