Monday, June 7, 2010

PERSAHABATAN…

Salam sejahtera, buat teman-temanku artikel ini adalh untuk renungan kita bersama mengenai erti persahabatan. Mungkin setiap individu di atas muka bumi ciptaan allah ini mempunyai pendapat masing-masing mengenai persahabatan.

Pepatah ada mengatakan, Teman untuk ketawa memang mudah dicari,namun teman untuk kita berkongsi kesedihan dan kedukaan amatlah sukar ditemui. Satu dalam sepuluh tidak mungkin. Jadi, hargailah teman sewaktu mereka ada disisi.

Tanpa adanya insan yang bernama kawan, tidak mungkin kita akan berjaya dan berkongsi masalah yang ada. Teman atau kawan merupakan insane yang paling dekat dengan kita. Jadi, marilah kita saling memaafkan teman kita.

wassalam

1 comment:

Kay Huliana said...

sy tertarik untuk beri pendapat biler terbaca entry title anda.. sy pernah terbaca satu blog dimana seseorang tu penah meluahkan perasaan marah dan x puas hati dia pada sahabat yang dikenali selama bertahun dan dia putuskan persahabatan itu disebabkan sahabatnyer itu tidak menyokong belian dan tidak melibatkan dalam program yang dianjurkan oleh beliau.. mungkin ada salah paham antara diaorang yang menyebabkan ia menjadi satu perang besar yang membawa kepada terputusnya persahabatan.. bagi saya, dalam persahabatan, perlu ader give and take juga, kiter perlu selami hati sahabat kiter jgn hanya sahabat yang perlu menyelami dan memahami situasi kiter sahaja.... Perlu ader toleransi dan berfikiran matang...