Tuesday, July 26, 2011

Betul ke ni??




Lucky is the man who is the first love of a woman, but luckier is the woman who is the last love of a man...:D


Ayat ni daripada seorang member aku.... huhu cube korang paham betul-betul ayat ni... kalau tak paham gak biar aku tolong translate.... lelaki yang paling bertuah ialah apabila berjumpa dengan perempuan yang mempunyai cinta pertama... dan perempuan yang sangat bertuah ialah apabila berjumpa lelaki yang mempunyai cinta terakhir....

paham tak??huhu

bagi aku lah.. tak semua lelaki macam tu... sebab ada juga lelaki yang baru mengenali seseorang itu dan jatuh cinta dan berkekalan bukan sahaja hingga ke jinjang pelamin malah sampai ke akhir hayatnya... dan ada juga perempuan yang gagal untuk setia dalam cinta pertamanya.... dan sanggup memainkan perasaan lelaki...

kadangkala lelaki yang mempunyai cinta pertama lebih setia ... namun... wanita pula yang membuat hal yang tak sepatutnya berlaku ketika bahtera cinta ini belayar mencari haluannya... daripada apa yang aku dapat lihat... seseorang lelaki itu kecewa apabila cintanya yang berputik pada seseorang wanita itu dipermainkan walaupun dia sedaya upaya untuk mengekalkan perhubungan itu... begitu juga sebaliknya... wanita yang sedang setia dalam cintanya dikhianati oleh lelaki yang tak mempunyai perasaan....

sebenarnya... cinta ini dapat dipertahankan apabila setiap pasangan itu mempunyai perasaan sayang dan setia antara satu sama lain.. sekiranya sikap ini ada dalam setiap pasangan sudah tentu pernyataan ini tidak betul.... hehehe

ini just pendapat aku jela.... tak kesah lau korang nak cakap apa pun pasal penyataan ini.:)

1 comment:

iqin othman said...

salah translate lah kau, hehehe.

tuah merupakan (?) lelaki yang merupakan cinta pertama bagi seorang perempuan, tapi lebih bertuah perempuan yang merupakan cinta terakhir bagi seseorang lelaki.