Monday, September 26, 2011

Atasi lah masalah anda :)

kebahagiaan yang dicari terletak pada diri kita sendiri.. itulah yang paling penting dalam mencari kebahagiaan ini... kenapa tiba-tiba aku cakap pasal kebahagiaan ni ek?? haha saja jer.. sebab aku pon rase yang setiap orang inginkan kebahagiaan dalam hidup mereka.. cuba korang tanyer.. sape yang tak nak bahagia??? mesty xde orang jawab nak.... lau orang kurang siuman tak tahulah aku..hehehe

untuk menjadikan hidup ini lebih ceria dan bermakna,... kita kena isikannya dengan aktiviti yang mana memberi kepuasan kepada kita.. yup... kadangkala.. aktiviti inilah yang membuatkan kita menjadi lebih bahagia walaupun kita mempunyai masalah... Setiap manusia yang diciptakan oleh Illahi diatas muka bumi ini semuanya mempunyai masalah.... walaupun ianya sebesar zarah sekali pun. itu tetap dinamakan sebagai masalah.... Aku ada juga tanya member-member aku , sama ada mereka ada masalah or tak?? ade yang jawab yang kita tak kan lari dari masalah dan ada juga yang cakap.. " Aku tak ada masalah sangat... tapi...." haaaa.... tapi itulah bermaksud kita mempunyai masalah...

Setiap masalah memang akan muncul dalam hidup kita.. tak kira sama ada masalah kewangan, masalah cinta, masalah study... dan banyak lagi lah masalah yang ada... Jadi apa yang perlu kita buat adalah mencari jalan terbaik untuk mengelakkan daripada masalah yang timbul itu...

Kita tak boleh menjadi moody atau pon badmood andainya masalah sedang menghantui kita... sebaliknya kita harus sentiasa tenang dan gembira... yup.. agak susah an.. tapi apa yang dapat kita perolehi daripada bertindak demikian ialah,... kawan-kawan kita akan menganggap kita seorang yang amat bagus kerana mampu untuk mencari jalan terbaik kepada permasalahan itu..

Ini tidak... kalau je ada masalah... Terus badmood.. sampai tak ada sapa yang berani tegur.... huhu.. inilah lumrahnya manusia... sedap pulak ayat aku...padahal aku sendiri bukannye tak pernah wat cmtu...huhuhu... tak ada sesiapa yang boleh membantu kita menyelesaikan masalah itu seratus peratus... ummm.... renungkan lah.. dan bagilah idea lain untuk mengelakkan daripada masalah.... sekian...

No comments: