Thursday, September 1, 2011

Selamat Hari Raya.. :)

sekian lama aku menghilang.. akhirnya aku kembali untuk  terus menulis di blog nie... aku ekarang memang kurang masa untuk menulis diruang yang serba simple ini... sekali sekla dapat la kot untuk menulis hehehe...

dua hari yang lepas, semua umat Islam dimuka bumi ini telah menyambut hari kemenangan setelah sebulan bertarung dengan nafsu daripada makan dan minum serta melakukan perkara-perkara yang melalaikan.. apa yang aku rasakan kali ini ialah bulan ramadhan berlalu sepantas kilat... sebulan umpama seminggu.. itulah yang dapat aku gambarkan untuk bulan puasa kali ini,... apa tidaknya,,,, sekajap je rasa puasa pastu raya,,,

pada tahun ini aku menghabiskan bulan ramadhan aku di tempat yang baru iaitu di Sime Darby Plantation Academy,... memang keadaan menyambut ramadhan di SDPA jauh berbeza jika hendak dibandingkan dengan UPMKB,.. kalau di UPMKB dahulu,.. aku selalu berbua dengan juadah yang sangat simple untuk menjimatkan wang,,, tapi kali ini, sambutan ramadhan di SDPA memang selesa dengan juadahnya yang pelbagai... tak perlu lagi untuk ke bazaar ramadhan bagi membeli kuih muih, lauk or sebagainya kerana di sini semuanya sudah lengkap... Lauk pauknya pula memang sedap dan lazat,,,, macam jenis lauk ada... hehehehe... lepas berbuka memang tak larat nak jalan... sebab makanan penuh perut...hehe

sebulan sekajap je berlalu...huhu aku menyambut syawal kali ini dengan serba sederhana...hehe sebab bagi aku dan aku rasa semua pun macam tuh.... raya tahun tak sama dah macam aku kecik2 dulu... kemeriahannya memang tak sama...huhu lau dulu... seminggu sebelum raya dah penuh pelita tapi sekarang... tak ada pun.. rasanyalah budak2 sekarang guna facebook kot sambut raya..hehehe satu syawal pun kurang meriah sebab ramai sedara aku yang tak ade..huhuhu ape lagi ek yang aku nak citer? erm... xde dah kot... takpelah... selamat ary raye kepada semua umat islam.... :)

No comments: