Tuesday, March 27, 2012

PENYU teruskan kemaraan... :)




Biarpun sekadar mencatat keputusan seri dengan Singapura pada perlawanan kedua Piala FA di Stadium Jalan Besar semalam namun itu sudah cukup buah anak didik Mat Zan Mat Aris mara ke setapak lagi bagi mengekalkan kejuaraan yang dimenangi tahun lepas..


Skuad terengganu sebelum perlawanan menentang singapura

Terengganu yang menang 1-0 pada perlawanan pertama di Kuala Terengganu sabtu lalu mempamerkan aksi terbaik dan mampu mengekang segala asakan yang dilakukan oleh skuad lions xii. Tanpa kelibat beberapa pemain utama yang mengelami kecederaan tampak sukar untuk terengganu mengekalkan defisit 1-0 namun barisan simpanan yang diturunkan dilihat telah mengucar kacirkan beberapa kali kubu lawan.Skuad penyu turun semalam tanpa kelibat kepten, marzuki yusof, abdul manaf mamat serta abdul hadi yahaya yang mengalami kecederaan.

Pemain-pemain meraikan kejayaan setelah mara ke semi final
dengan aggreget 1-0 menewaskan Lions xii

Bermain di padang tiruan merupakan sesuatu yang sukar buat pemain namun skuad penyu seolah-olah sudah biasa apabila segala hantaran yang dilakukan menepati sasaran namun penyudah yang tumpul membuat tiada sebarang gol dapat dihasilkan. pujian juga patut diberikan kepada skuad singapura yang tidak putus asa untuk mencari gol penyamaan.


Skuad kendalian Mat Zan Mat Aris yang tampil tanpa penjaring gol tunggal, Joseph Kalang Tie ketika aksi suku akhir pertama di Kuala Terengganu, mengimbangi kehebatan Lions XII yang begitu rakus mengasak ke kubu skuad Penyu dalam usaha mencari gol sebaik permainan bermula.

Malah tempoh 15 minit babak pertama, benteng pertahanan Terengganu yang diterajui Mohd Muslim Ahmad dan Hasnizam Kamarodin tampak begitu sibuk menghalang setiap asakan anak buah V Sundramoorthy tetapi kecekapan Mohd Sharbinee Allawee di gawang memainkan peranan penting menafikan cub
aan berbahaya tuan rumah.
Situasi cemas di depan pintu gol Terengganu pada minit ke-16 berpunca sepakan lintang Irwan Shah tepat kepada Khairul Nizam tetapi penyerang Lions XII itu hanya terdaya melepaskan rembatan lemah sekalipun sudah melepasi kawalan Muslim.Tertekan dengan serangan bertali arus Lions XII, Terengganu mula bangkit mengatur gerakan pada babak kedua tetapi kelincahan Francis Forkey Doe sering disekat benteng pertahanan Lions XII yang langsung tidak memberi ruang kepada import dari Liberia itu.


kecewa... Pemain singapura, Shahril ishak ditenangkan oleh pemain
terengganu setelah pasukannya gagal mara ke separuh akhir.


Sundramoorthy dengan memasukkan penyerang Shahril Ishak pada aksi babak kedua, sebaliknya pintu gol tuan rumah pula yang cemas pada minit ke-61 apabila bola sepakan percuma Erison Da Silva dari jarak 30 meter tersasar.Ketika aksi berbaki seminit ditamatkan, Lions XII hampir memecah kebuntuan jaringan tetapi tandukan Madhu Mohana hasil sepakan percuma Irwan Shah juga tersasar ketika Sharbinee sudah tertewas.

Terengganu akan bertemu SIme Darby FC pada perlawanan separuh akhir nanti berharap agar pemain utama sembuh daripada kecederaan. Kejayaan skuad terengganu menjadi kebanggaan buat seluruh penyokong yang tidak-tidak putus memberikan sokong terhadap pemain...

TAHNIAH DAN SELAMAT BERJUANG BUAT WIRA-WIRA PENYU..

No comments: