Tuesday, March 27, 2012

Young Turtle layu dipatuk Sang Kenari.


Hasrat T-Team untuk mengikut jejak langkah abangnya, Terengganu ke separuh akhir disekat oleh kehebatan skuad Kenari apabila tumbang 1-2 di gelenggang sendiri semalam. Kejutan daripada skuad bawah liga super yang memberi tentangan sengit kepada T-Team telah membuat anak buah Yunus Alif gigit jari unutuk menggenggam Piala FA tahun ini.


Tiada rezeki... walaupun banyak mengasak namun
T-Team gagal meneruskan kemaraan ke Separuh Akhir


Hamidan Mohammed, wira pasukan kedah apabila menyumbang dua gol berharga untuk memastikan kenari mara ke separuh akhir untuk menentang kelantan yang menang keatas KL SPA dengan aggreget 5-0..
Wira-wira kedah... berjaya menumbangkan T-Team
di gelanggang lawan...



Walaupun pada babak pertama dikuasi oleh skuad kedah, namun kekebalan benteng pertahanan yang diketua Bojan Petric mampu mengekang segala asakan dari skuad utara itu. Babak pertama berkesudahan dengan 0-0
Kekebalan benteng kedah gagal digugat oleh T-Team

T-team mempunyai beberapa peluang keemasan namun sepakan percuma kepten, Zairo Anuar zailani hanya sekadar singgah di tinggal sebelum dikeluarkan pertahanan kedah. Kecederaan yang dialami Bojan Petric banyak memberi kesan kepada T-team apabila skuad kedah kerap melakukan asakan.

Kedah akhirnya berjaya memecah kebuntuan pada minit ke-64 apabila Hamidan tenang melakukan rembatan kaki kiri menewaskan Syamsuri Mustafa tetapi ia hanya bertahan empat minit apabila T-Team menyamakan kedudukan hasil tolakan Azrul Hazran Amiludin Baki depan pintu gol Kedah.

Kekecewaan penyokong T-Team untuk melihat pasukannya
mara lebih jauh tidak kesampaian.

disebalik keghairahan T-Team untuk menambah jaringan, Hamidan sekali lagi menjadi pemusnah untuk memastikan Kedah menempah slot ke separuh akhir dengan menanduk masuk hantaran lintang Abdelfatah Safi pada minit ke-80 untuk gol kemenangan pasukannya.

Perlawanan separuh akhir menyaksikan skuad kendalian Wan Jamak Wan Hassan akan menempuh laluah sukar apabila bakal bertemu Kelantan. Juara bertahan ,TErengganu bakal berdepan kelab underdog, Sime Darby FC yang semakin berbisa akhir-akhir ini.


No comments: