Monday, November 24, 2008

sAMBUTAN hANGAT....

Salam Sejahtera

Satu majlis Forum Perdana Ehwal Islam telah diadakan di Dewan Orang Ramai Felda Chalok Barat. Forum ini diadakan oleh Jabatan Agama Islam Daerah Setiu dengan kerjasama Angensi Anti Dadah Kebangsaan, Belia Felda Chalok Barat dan Terengganu FM telah dihadiri lebih kurang 300 penduduk di sekitar ini.Jangkaan yang majlis ini kurang sambutan meleset seteleh orang ramai mula memenuhi ruang dewan seawal jam 830 malam.



Antara ahli panel yang hadir dalam majlis ini ialah Tuan Haji Badli Shah bin Alaudin ( Pen Pegawai Jabatan Agama Islam Pahang), Tuan Haji Kamarudin bin Omar (Pen. Kanan Sekolah Menengah Kebangsaan Jenagor, Hulu Terenganu) dan Ustaz Mohamad Nor bon Jaafar ( Ketua Kaunselor Pusat Serenti Besut) dan dipengerusikan oleh Ustaz Suhaimi Bin Endut dari Pejabat Agama Daerah Setiu. Majlis ini dirasmikan oleh Ketua Jawatankuasa Pembangunan Keluarga Dan Wanita Terengganu memerangkap Ahli Dun Langkap, Yg. Berhormat Ashaari Idris. Antara Tetamu VIP yang lain ialah Encik Faizol (Pengurus FELDA Wilayah Terenganu), Encik Zakaria Sayang (pengurus FELDA Chalok Barat0 dan Pegawai Agama Daerah Setiu.



Forum yang bertajuk " MENJANA KELUARGA CEMERLANG " telah dikupas dengan lebih terpinci oleh ahli panel yang berpengalaman ini. Siaran secara langsung oleh Terengganu FM ini dimulakan dengan bacaan doa oleh Ustaz Arif Ngah ini diikuti perasmian oleh Yang Berhormat Ashaari Idris seterusnya perbincangan tajuk ini berakhir jam 1145 malam.



Tahniah kepada Belia Felda Chalok Barat kerana dapat mengadakan Forum ini. Ini telah membuktikan bahawa Belia Felda mampu mengorak langkah dengan lebih jauh lagi. Sehinga bertemu lagi di lain bicara. Ingatlah anak-anak merupakan satu insan yang perlu digilap sebetulnya oleh ibu bapa dalam mencapai kejayaan akan datang. Kejayaan anak ialah penawar kedukaan ibu bapa tetapi kegagalan anak-anak merupakan kesedihan ibu bapa. Oleh itu, Keluarga yang cemerlang mampu mendidik anak-anak kr jalan yang benar .,..



WASSALAM

No comments: