Monday, May 24, 2010

70 HARI BYANG MENAKJUBKAN

Salam sejahtera..buat semua pembaca setia blog ini..hehhehe
dah lama saya mahu menulis tajuk ini. Cuma kesuntukan masa telah membuatkan saya terlupa seketika tentang perkara ini.

70 HARI YANG MENAKJUBKLAN!!.

Tentu semua tertanya-tanya..mengapa tajuk ini diberi,... ini merupakan tentang salah satu pengalaman yang tidak mungkin saya lupakan dalam sejarah hidup saya...SATU HASRAT,SATU SEMANGAT,SATU TEKAD...hehehkidmat negara tanggungjawab bersama..




Selama 70 hari berkurung di KEM CANCUN PARK, PASIR MAS..Pelbagai kenangan yang telah saya perolehi..ada manis, sedih dan sebagainya..hehehe mula-mula kaki ini melangkah melepasi gerbang kem..pelbagai sangkaan yang negatif dalam fikiran ini.. Tentu PLKN sesuatu yang amat membosankan..yela..kerana dikongkonmg oleh jurulatih.. macam askar..huhu..

namun.. semua sangkaan saya meleset apabila saya berada lebih kurang 3 minggu disini.. saya berasa sangat seronok dan teruja.. dapat bergaul dangan ramai kawan dari pelbagai bangsa.. beriadah bersama, makan bersama, bergelak tawa nersama dan macam-macam lagilah perkara dilakukan bersama..

70 hari terasa bagaikan sejam.. begitu cepat masa berlalu.. akhirnya kami semua terpaksa pulang ke pangkuan keluarga masing-masing. nak buat camne kan.. dah pepatah ada mengatakan.. setiap pertemuan ada perpisahan.. jadi kami semua teriam dengan redha...huhu

SEsungguhnya PLKN merupakan satu aktuiviti yang sangat bermakna buat remaja di malaysia.. PLKN dapat membantu kita mengenali malaysia, sejarah dan kekangan yang malaysia akan hadapi..
KITA merupakan modal insan yang bakal memegang amanah untuk mentadbir negara suatu hari kelak...

CANCUN PARK THE BEST..
thanks to all my friend and my teacher there!!

No comments: