Thursday, August 5, 2010

KEJUJURAN...

Salam sejahtera.

Kejujuran…. Yup satu istilah yang amat penting dala kehdupan setiap manusia di atas muka bumi ini..memang aku tak nafikan dalam kita menjalinkan persahabatan hanya satu persepuluh sahaja yang betul-betul jujur dengan kita. Jadi kita kena aku dan tidak boleh memberikan kepercayaan yang sepunuhnya kepada kawan-kawan kita. Apa yang aku cakapkan ini berdasarkan pengalaman yang telah aku lalui.. sebab itulah aku berani tuk meneggakkan kebenarannya.

18 tahun aku hidup di atas bumi ciptaan yang maha Esa ini ..mungkin masih terlalu muda lagi ntk dibandingkan dengan orang yang lebih lama hidup. Namun, aku dah dapat rasa dan lalui apa erti kejujuran dalm persahabatan. Aku juga rasa mungkin sesetengah orang tidak mengabil endah tentang kejujuran kawan –kawan dalam persahabatan sebab itulah mereka tidak rasa dan mengetahui apa erti kejujuran…

Shabat memang tidak boleh lari dari kehidupan kita selagi masih hidup namun apakah yang kita rasa kalu rakan atau orang yang telah kita percaya mengkhianati kehidupan kita?? Atau menipu kita tanpa kita sedari??? Cuba pembaca bayang dan fikirkan sabanyak manakah saudara atau saudari telah ditipu atau dikhianati keprcayaan yang telah diberi??? Hari ini aku telah merasai semua itu dengan peritnya…. Tapi apakan daya..kita hanya manusia untuk mengubah sikap manusia yang lain.. kita hanya mampu menasihati tapi kalau hati dah benci.. bagaimana untuk menasihatinya>??? Aku pun tak tahu…

Fikir-fikirkanlah..

Salam

No comments: