Thursday, August 19, 2010

SHE IS MY BEST FRIEND....


salam sejahtera

Ada satu ag nak kongsi kat korang..hehehe my best friend… ever n foerever..hak2.. yela.. aku skali dengan dia masa darjah 1 samapi darjah 4… macam2 ku kacaw dye..heheh aku kan nakal dulu.. taklah banyak sangat..hehehe aku slalu buat die menangis dulu..hehehe sampailah dia pindah skolah masa darjah 4..eh.. sia pindah skolah bukan sebab aku taw.. dia pindah sebab dia dapat mausk skolah pandai..hehehe tak lah macam aku ni ..tak pandai tapi nakal..heheh xrase sdih lagi mase tuh.. sebab aku mmg nakal..hehe tapi lau korang nk tahu.. name dia n kembar dia slalu aku ingat taw… kitaorang xberjumpa about 7 years… lame kan..hahah lau ad anak.. dah darjah satu dah taw.. lame x lame kitaorang xjumpa..hahaha….

Tapikan dengan kuasa Allah.. akhirnya aku kembali berjumpa dengan dia dkat Kem PLKN…hahaha tak sangka lah pulah dapat jumpa dengan orang yang slalu aku buat dia menangis masa dulu2…hehehehe tapi mase kat PLKN kita orang tak pun bertegur sapa..malu kot coz lame dah xjumpa.. dulu pun kecik2 lagi mase jumpa..hahah sekarang dah besar.. muka pond ah berubah,..hahaha…. 3 bulan ada kat PLKn.. perkataan yang pernah kami sembang “ wa, sombong r ko …”heheh 2 jela.. last2 lpas PLKN.. dia mintak no aku nga kawan dia… dapatla…

Lepas dia mintak nombor aku tu..kita orang saling kontek mengontek..haha( rosak bahasa melayu aku)..hehehe dia ingatkan kembali apa yang pernah aku buat kat dia n kembar dia dulu..hehe mcam2 dia cerita.. ingat lagi di pasal2 semua tu.. simpan dendam ke??hehehe…. tapi dia cakap dia tak pernah simpan dendam kat aku pasal zaman dulu-dulu..(selamat aku..) hahaha… dialah sahabat aku yang paling memahami aku.. segala maslah aku.. aku luah kat dia…hehe aku xpnah terasa dengan kata-kata dia.. aku pon tak tahu knape..huhuhu lau nga orang ada lah jugak trase..tp nga dia xpon..haha….

Ada satu ketika semasa UPU diumumkan… aku dapat sambung pengajian dalam Diploma Pertanian kat UPM.. mula aku ingatkan kat serdang…smangat giler nak pergi sebab mase tu.. tawaran nk jadi cikgu tak dapat..hehehe adalah satu hari tuh.. aku tak tahu takdir or kebetulan… kawan baik aku nie.. col aku.. ni dialog aku..

Dia : mir , ko dpat UPM ke???

Aku : Yup.. aku dapat UPM..

Dia : Ko nk pergi tak?? Jauh tuh wes.. Sarawak tu..huhu

Aku : aik.. Sarawak ke?? Bukan serdang?? Ko bia btol..

Dia : Yela.. ayah aku gtaw.. lau program diploma UPM semuanya kat UPM kampus Bintulu..

Aku : owh.. dah ko dpat ane??

Dia : UPM kampus Buntulu.. same nga ko…

Inilah yang aku cakapkan kebetulan atau takdir???huhuhu dahlah PLKN same.. masuk U pon same.. nanti kerja bersma kot..hak3…. dia amik kos kejuruteraan pertanian n aku diploma pertanian.. xmungkinlah kerja bersma..hahaha tpi laud ah takdir nk buat camne kan…hehehe..

Akhirnya dia memberitahu aku… kalau aku xpergi.. mak bapak dia x kasi dia pergi UPMKB..huhuhu aku pun cakap balik..apelak kaitan nga akunye…hehehe… last2 kitaorang pond ah setuju untuk sama-sama mengejar impian di UPM kampus Bintulu Sarawak…

To be continued…

No comments: