Wednesday, January 26, 2011

Bila Hatiku Berbicara,,

Hidup dalam dunia pelajar ini memang tiada beza... orang bukak buku, aku pon bukak buku... Orang pergi kuliah, aku pon pergi kuliah. orang ambik exam or test, aku pun ambik exam dan test juga...kalau ade orang ponteng, sama lah juga dengan aku.. bukan tak pernah skip klas.. Orang mengumpat, aku pun ada juga mengumpat..huhuuh jahat juga aku ni kan....

Inilah lumrah kehidupan di alam universiti mahupun sekolah.... sama jew..

Namun, aku boleh bersyukur kerana aku lahir dalam keluarga yang sederhana,... walaupun keluarga aku bukan golongan berada namun aku bolehlah lagi nak bayar yuran kolej, bayar tu, bayar ni, biaselah duk universitikan... banyak juga wang kena guna... Ni bukan aku nak mengata... kalau kita lihat.. anak-anak orang berada... perghhhh,,, pergi kolej nak mercedes sport memang gah giler r.. tapi bile time assignment tak buat... ade pulak tu suruh kawan yang buat... tahulah mewah.. tapi tak gune lau masuk U just berbangga .... but.. bukan semua yang aku maksudkan macam tu...

Aku kadang-kadang simpati lak... kat orang di luar sana yang kurang berkemampuan... mereka semua juga ada impian same macam aku.. belajar di menara gading.. namun apa kan daya... kerana masalah kewangan mereka terpaksa hancurkan impian mereka yang menggunung itu....

ade jugak yang berbeza dalam kehidupan as a student ni,,, it is about... PERASAAN.. yang ni memang tak dinafikan lagi... setiap manusia yang wujud di dunia yang fana ini mempunyai persaan kan...lau tak orang panggil orang giler...hahaha

Sebut jew pasal perasaan ini.. aku juga ada minat kat sorang gadis itu.. nama nya rahsia.. tak dapat aku nk publish lagi. bia jela aku yang tahu siapa gadis itu.... bagi aku lah.. dia memang baik dengan aku... aku suka cara dia... dia juga dah buat kesan luka suatu ketika dulusembuh walaupun ade lagi parut.. memang parut tu takkan hilang...huhhuhuhu...

ermmm... dia selalu bertanya kabar aku suatu ketika dahulu... selalu menyakat aku... yup.. walaupun dia selalu kacau n bergurau nga aku.. tapi aku tak pernah marah kat die... aku tak tahulah.. bukan tak nak marah,.. tapi tak boleh... lidah aku kelu...hahahaa bengom jugak aku kan...

Namun, dia hanyalah menganggap aku sebagai seorang sahabat dia... huhuhu itulah yang patut aku terima sekarang nie.... aku tak boleh nak anggap dia lebih dari itu... sedih jugak...huhuhu... Siapa lah aku nie kan tuk memberi kasih sayang kat seseorang.. mustahil bagi ku.. tuk memilikinya kerana dalam hatinya sudah meminati orang lain.... seharusnya aku cerminla dulu siapa aku ni kan.. bukan layak tuk sape2 pon...hahaha baru aku sedar upenyer.....

Jadi ape yang harus aku buat sekarang ialah cuba untuk sedaya upaya aku menerimanya sebagai teman rapat... insya Allah.. aku akan bleh menerimanya...hak3.... Tapi sekarang nie hubungan aku dengan dia dan makin ranggang.. kepadamu yang maha ESa aku berdoa akan persahabatan kami kembali seperti dahulu....

No comments: