Wednesday, April 13, 2011

Bila Hatiku berbicara ( Part 1 )

Hari ini aku masih lagi diberikan peluang untuk terus menghirup udara dan menikmati suasana dimuka bumi pinjaman nya ini…. Terima kasih diatas pemberian yang tidak ternilai ini… Di kala aku masih lagi menanti siapakah suri yang akan singgah di hati ini… di kala inilah juga aku sedang memikirkan saat kedatangan Final Exam tak lama lagi…

Tipulah andainya aku ni tiada perasaan untuk memiliki sorang ratu sebagai teman… Penawar dikala duka.. pengubat dikala rindu… penghibur dikala hatiku keresahan… Memang itu tak dapat dinafikan oleh hati sanubari ini… aku juga ingin insane yang bernama wanita dihati ini….

Memang satu ketika dahulu hati ini pernah disinggah oleh seorang yang bernama perempuan.. namun apa yang ku sangkakan suka di sepanjang hari rupanya duka yang hadir dipertangahan nya… Disaat hatiku ini telah menyerahkan segala jiwa untuk dirinya… disaat itulah keikhlasan dan kejujuran aku dibalas dengan kepedihan dan kesedihan sewaktu dirinya pergi meninggalkanku…

Dirinya pergi sewaktu cintaku terhadapnya mula mekar bagaikan bunga mawar yang kembang dipagi hari…. Perginya telah membuatkanku hilang kepercayaan terhadap satu kalimah yang dinamakan CINTA.. Memang benar.. cinta itu suci andainya dijaga akan peradabannya… namun.. jika hanya peradaban sewaktu melayari zaman cinta tidak cukup untuk terus mengekalkan perhubungan yang dibina atas dasar kasih dan sayang antara satu sama lain… Kejujuran dan kesetiaan juga amat penting dalam mengekalkan kebahagian,..

Disaat aku ditinggalkan suatu ketika dahulu … membuatkan diriku semakin serik untuk terus bersama kalimah yang berbunyi C.I.N.T.A… walaupun esok masih lagi ada sinar harapan bagi cinta terus berputik.. namun bagiku… tak mudah untuk melupakan seseorang yang pernah berada dihati kita suatu ketika dahulu….

No comments: