Friday, April 1, 2011

Mengapakah ini semua berlaku????

tepat jam 6.50 semalam 31 Mac 2011... kawan aku datang ke bilik ke aku... " amirr, aku ada benda nak bagitahu kau... tapi jangan terkejut... Abu excident kat waterfall UPM " mase tu.. aku dengar je perkataan tu.. badan aku jadi lembik... macam nak pitam.. aku pon tak tahu kenapa... Lepas tu... aku terus je ke tempat kejadian...

Sampai je kat tempat kejadian tu... aku tengok anggota perubatan mase lagi bertungkus lumus tuk mengangka Abu ke dalam ambulan... aku berada dekat dengan abu... badan dia di kelilingi oleh pgawai perubtan,... aku jadi makin lemah... tengok roomates aku terbaring aku di tepi sebtang pokok... Tangannya berbalut.... dan hanya kedengaran suaranya mengerang kesakitan... aku dapat tahu bahawa tangan patah... Selepas itu, abu dibawa menaiki ambulans ke Hospital Bintulu... dalam perjalanan di sana... Afham berada di sisi abu kerana aku terpaksa menguruskan hal motor abu... afham lah yang sentiasa menyuruh abu kuatkan semangat dalam ambulans itu...

selepas moto dan barang2 abu di bawa ke Blok.. aku terus bergegas untuk ke Hospital bagi mengetahui keadaan abu sekrang... risau sangat2... erm.... dalam pukul 8.15 aku sampai kat Hospital Bintulu... tapi Abu masih lagi dalam wad kecemasan... Kuning... itulah lampu yang bernyala di kawasan bilik kecemasan itu... hampir 1 jam setengah Abu di dalam.. aku pon tengok abu dibawa ke bilik xray... abu dah xsdarkan diri macam mula2 tadi... Aku memaklumkan perkara ini kepada Parents dia.. terkejut... itulah reaksi seorang ibu apabila mengetahui anaknya excident... nak2 duk jauh pulak dengan keluarga... aku dimaklumkan bahawa ayah n mama abu aku datang.(1 april 2011 pukul 9.30 sampai)

Lepas tu aku dapat tahu bahawa... Abu @imran kena bedah malam tu jugak sebab ada pendarahan dalam kat bahagian perut... aku makin lah bimbang... dalam pukul 9 30 abu dibawa masuk ke bilik bedah... ramai staff2 UPM dan kawan2 datang mase tu nak tahu keadaan abu...
Tepat jam 130 pagi.. aku dimaklumkan bahawa abu dah selamat dibedah,,, dan berada dalam Icu.. tapi keadaan amse lagi stabill....

Aku harapkan agar abu cepat sembuh..... amin ya rabbal alamin...

No comments: