Wednesday, December 24, 2008

GOOD BYE 2008,WELCOME 2009

Salam sejahtera….

Tidak sampai 10 hari lagi kita semua akan menyambut tahun baru. Angka 2008 akan meninggalkan kita dengan pelbagai kenangan yang telah dilalui selepas ini pula angka 2009 akan menjelma dengan pelbagai cabaran baru kepada Malaysia umumnya dan individu khasnya. Segala peristiwa yang telah berlaku 2008 perlu kita calitkan pada memori. Sama ada sejarah itu manis atau pahit bagi kita, Ia merupakan sesuatu yang telah berlaku.

Bagi mereka yang melalui tahun 2008 ini dengan gembira, Syabas saya ucapkan kerana mereka dapat menempuhi segala dugaan dan cabaran yang melintang dengan tenang dan sabar. Kenagan yang paling manis pada tahun2008 mungkin akan dikenang sampai bila-bila. Mereka pasti akan mengingati tarikh yang telah membahagiakan mereka. Antara kebahagiaan yang dilalui oleh setiap insane dimuka bumi ini ialah Kemenangan, Tarikh Perkahwinan, Saat manis bersama rakan-rakan dan banyak lagi.

Bagi yang menempuhi tahun 2008 dengan rasa sedih dan kurang senang anggaplah saja ini semua dugaan tuhan yang menyuruh kita agar lebih berpesan-pesan pada tahun akan datang. Janganlah anda semua menganggap tahun 2008 ini sebagai nokhtah kepada anda untuk meneruskan perjalanan yang jauh lagi. Biarkanlah kenangan pahit ini dijadikan pedoman atau pengajaran kepada kita semua. Kehilangan orang tersayang, kemalngan yang mingakibatkan kecacatan merupakan kenangan yang tidak bias dilupkan oleh setiap insan

Akhirnya, saya berharap agar tahun 2009 yang akan menjelma dapat memberi sesuatu yang lain kepada kita semua. Sama-samlah kita berdoa agar negara kita akan aman sepanjang wakti. Biarlah peristiwa yang berlaku pada 2008 sama ada manis atau pahit ini berlalu. Kita buka buku baru dalam menghadapi tahun yang lebih mencabar. Sehinga bertemu lagi di lain waktu.

Sekian.

No comments: