Wednesday, December 3, 2008

MILIK RONALDO

Salam Sejahtera…

Tahniah diucapkan kepada bintang Manchester United dari Portugal , Cristiano Ronaldo kerana memenangi anugerah Bola Emas atau Anugerah Ballon D”Or sebagai Pemain Terbaik Tahunan Eropah semalam.. Ronaldo menjadi pemain keempat United menerima penghormatan itu selepas George Best memenanginya pada tahun 1968


Selain itu, Ronaldo berjaya menambah koleksi ke-4 anugerah dalam kariernya pada tahun ini. Sebelum ini dia telah menerima Anugerah Pemain Terbaik Dunia FIFPro pada Oktober lalu serta anugerah daripada Persatuan Pemain-Pemain Profesional serta Penulis-Penulis Bola Sepak England.

Ronaldo yang mengimpikan anugerah ini sejak kecil lagi amat berbanga dan bersyukur kerana mengetepikan pencabarnya dari Barcalona , Lionel Messi dan pemenang tahun lalu, Kaka dari Ac Milan yang hanya berada di tangga kelapan.. Ronaldo mengucapkan terima kasih kepada pengurusnya Sir Alex Ferguson dan rakan seperjuangan sama ada United ataupun Portugal. Pencapaian terbaik Ronaldo pada tahun lalu ialah menjaringan 42 gol dalam Liga Perdana Inggeris dan Liga Juara-Juara Eropah.

3 UNDIAN PERMAIN TERBAIK EROPAH 2008

1. Cristiano Ronaldo ( Manchester United) 446
2. Lionel Messi (Barcalona FC) 281
3. Fernando Torres (Liverpool) 179

No comments: