Friday, May 20, 2011

Kebosanan :)

dah lama aku rasenyer tak menulis tuk Blog ini.. bukan ape... aku nie busy sikit kot..hehehe... xde r... sebenarnya... aku tak tahu nak tulis ape... tak der modal orang cakap....hehehe sedar tak sedar... dah seminggu aku duk kat umah... ini bermakna... aku hanya ade dua minggu jer lagi tuk rehat kat umah nie...hehehehe

Lepas nie.. dah masuk semester 3... mungkin tak sam dah perjalanan mcm masuk sem dua dulu sebab kali ini... aku akan pergi mendaftar bersama-sama keluarga tersayang.... dan aku dah tak lagi naik flight untuk pergi ke sana... huk4... pada 5 Jun nie.. aku akan mendaftar di Sime Darby academy kat Pulau Carey, Selangor .... tak jadi orang oversea dhla aku pasni..hek4...

sebenarnya aku berasa happy n bangge jugak sebab dapat belajar di UPM kamPus Bintulu Sarawak.. memang banyak kenangan aku kat sane...hehehe tapi nak wak camne kan... mungkin rezeki aku bukan kat UPMKB... hehehe satu agy.. cite2 aku nak menjejakkan kaki ke bumi kenyalang tercapai jugak..

Ni aku nak story skit... sebenarnya aku nak jadi pendidik... nak jadi seorang guru .. sebab aku memang minat sangt2 jadi ckgu taw...hehehehe lpas berjaya jd cikgu... aku nak mgajar kat kawasan pedalaman sarawak.... tu memang impian aku.. dan aku selalu ckap benda nie kat mama aku... Tapi... impian aku tuh musnah... aku tak dapat tawaran untuk temuduga cikgu.... sadis sangat..huhuh

aku pon tunggu keputusan UPU.... di sini aku di maklumkan bahwa aku dpat melanjutkan pengajian dalam bidang pertanian kat Universiti Putra Malaysia kat Bintulu Sarwak... mula2.. memang berat giler nk g taw.... lastly aku bersetuju untuk pergi ke sana... mama aku ada cakap...mungkin impian aku dah tercapai... walaupun bukan dengan menjadi pendidik dan hanya pergi sebagai pelajar tetapi aku happy dan bersyukur sebab dapat jijak kaki ke bumi kenyalang tu...

itulah serba sedikt kenangan aku...hehehe n way... aku akan crite agy beberapa pengalaman aku bila aku ada masa nanti... sebab aku ni memang suke bercerita...hak3.... oklah... semoga berjumpa agy... :)

2 comments:

Iqin said...

aku jump belog kau ni pun lepas kau post entri pasal kau masuk upmkb, :DD

amirr... said...

hak3,.. aku terkejut gak biler kau tanyer aku pasal blog mula2 dulu :)